Wycena firm i przesiębiorstw, spółek, marek i znaków towarowych, środków trwałych, nieruchomości komercyjnych, wartości niematerialnych i prawnych, aportów.

Dokumentacja potrzebna przy wycenie nieruchomości

Dokumentacja przy wycenie » Dokumentacja potrzebna przy wycenie nieruchomości


Podstawowe dokumenty potrzebne do wykonania wyceny nieruchomości, w tym również dla gruntów i ograniczonych praw rzeczowych:
- odpis z ksiąg wieczystych;
- wypis z ewidencji gruntów;
- kopia mapy ewidencyjnej;
- odpis z planu miejscowego o przeznaczeniu terenu;
- podstawa nabycia praw do nieruchomości, lub obciążających nieruchomość: umowa kupna-sprzedaży, przekazania w użytkowanie wieczyste, umowa ze spółdzielnia mieszkaniową, umowa dzierżawy, umowa najmu, umowa o ustanowieniu służebności itp.;

Dokumeny uzupełniające:

Dla budynków i budowli:
- dokumentacja projektowa;
- dokumentacja techniczna;
- książka obiektu budowlanego;
- dla obiektów nowych lub w trakcie realizacji: uzyskane pozwolenia i decyzje.

Dla gruntów komercyjnych:
- kopia mapy zasadniczej.

Dla lokali: - dokument potwierdzający samodzielność lokalu;
- zaświadczenie o udziałach w nie wydzielonych częściach wspólnych budynku przysługujących wraz z własnością lokalu.

Dla spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu:
- zaświadczenie o przysługującym prawie do lokalu;
- zaświadczenie o członkostwie w spółdzielni;
- rozliczenie ze spółdzielnią odnośnie danego lokalu (informacja dotycząca rozliczenia wkładu mieszkaniowego ewentualnie spłaty kredytu zaciągniętego na koszty budowy, informacja o ewentualnych zaległościach czynszowych).

Przydatne są również wszelkie inne dostępne dokumenty pomagające w ustaleniu aktualnego stanu technicznego oraz stanu zagospodarowania, jak informacje o:
- dacie oddania do użytku;
- zakresie i terminach przeprowadzanych remontów;
- datach przeglądów technicznych;
- dokonanych ekspertyzach, posiadanych opiniach, itd.